rosalie
  • 23 februari 2023

Rosalie over haar werk als Advocaat Stagiair bij Osborne Clarke

Rosalie Zwarthoed is 25 jaar oud en werkt ruim een jaar bij Osborne Clarke als Advocaat Stagiair.

Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Rosalie Zwarthoed en ik ben Advocaat Stagiair bij het Employment team.

Wat is één vaardigheid die ieder mens zou moeten bezitten?
Leergierig zijn. Technologische en maatschappelijke ontwikkelingen doen zich in een rap tempo voor, wat onder meer zorgt voor veranderende behoeften van cliënten. Door leergierig te zijn, kun je jezelf blijven ontwikkelen en verbeteren, en inspelen op deze veranderingen.

Wat maakt Osborne Clarke anders dan andere kantoren?
Osborne Clarke is naar mijn idee uniek. Het is een kantoor met een internationale rechtspraktijk en gelieerde vestigingen wereldwijd, maar de benadering blijft heel persoonlijk: zowel richting cliënten als tussen collega's onderling.

Daarnaast is Osborne Clarke een heel 'jong' kantoor met een informele en respectvolle werksfeer, waarbij initiatieven voor activiteiten buiten werktijd worden aangemoedigd. Dit verstrekt de onderlinge band en is natuurlijk ook erg gezellig. 

Mijn ervaring is dat je vanaf het begin af aan al veel verantwoordelijkheid en vertrouwen krijgt, waarbij de drempel om te overleggen met de verantwoordelijke partner laag is. Deze manier van samenwerken, geeft mij het gevoel dat ik mijn steentje bij kan dragen. Bij Osborne Clarke ben je echt geen 'nummertje'

Hoe breng je je tijd graag door als je niet werkt? 
Buiten werktijd sport ik graag. Door te sporten voel ik mezelf fitter en energieker, waardoor ik ook beter presteer in mijn werk. Een win-win zou ik zeggen!

Wat staat er bovenaan op je bucketlist?
Een rondreis door Peru, die ik (hopelijk) in juli kan afvinken!

Gerelateerde berichten

3 juli 2023
Significant developments in tax for the Dutch real estate market proposed in 2023
Real estate tax changes will affect funds, developers and sellers, and private individuals.
25 mei 2022
Update of the Dutch Media Act: strengthened monitoring of 'popular' influencers
Watchdog with teeth starts with supervision on influencers, but focuses on education of influencers first. As if it was not already challenging enough to navigate through the continuously changing maze of rules applicable to influencer marketing, the Dutch media authority (Commissariaat voor de Media) just announced additional rules for 'popular' influencers. In this blogpost, we will bring you up to speed with what’s going on and what this means for advertisers too.